Kieli, koulutus ja yhteiskunta – Language, Education and Society
The network publishes a freely available web journal called Kieli, koulutus ja yhteiskunta (Language, Education and Society) for short articles on research results and teaching experiments, interviews, policy columns etc.; see https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals.
Articles published in English:
In 2024:
-
Gajitos, M. (2024). Can arts, business and sustainability go together? Implementing a communications course on cultural sustainability for business students. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15(3). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2024/can-arts-business-and-sustainability-go-together-implementing-a-communications-course-on-cultural-sustainability-for-business-students
-
Moate, J. & Hsu, P.-F. (2024). Towards sustainable bilingual-CLIL education through the three gifts of teaching. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15(3). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2024/towards-sustainable-bilingual-clil-education-through-the-three-gifts-of-teaching
-
Hajjar, B. (2024). Heritage Language Teaching in Finland: Pedagogical Approaches. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15(1). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2024/heritage-language-teaching-in-finland-pedagogical-approaches
In 2023:
-
von Zansen, A. (2023). The Aasis research project: automatically assessing spoken interaction in L2 Finnish. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(7). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2023/the-aasis-research-project-automatically-assessing-spoken-interaction-in-l2-finnish
-
Kamali Vinne, F., Kantelinen, R., Suero Montero, C., Elgundi, Z. & Partanen, H. (2023). Education Export in Basic Education in Finland: South Korean Elementary Pupils’ Positive and Challenging Experiences. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(2). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2023/education-export-in-basic-education-in-finland-south-korean-elementary-pupils-positive-and-challenging-experiences
-
Ennser-Kananen, J. (2023). Making knowledges count in assessment. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(6). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/making-knowledges-count-in-assessment
-
Moate, J. (2023). Supporting teacher collaboration in bilingual education: Sharing the CLIL pie. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(4). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2023/supporting-teacher-collaboration-in-bilingual-education-sharing-the-clil-pie
-
Poehner, M. E. (2023). A bridge too far? Dynamic Assessment and a dialectical view of the gap between language assessment and learning. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(6). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/a-bridge-too-far-dynamic-assessment-and-a-dialectical-view-of-the-gap-between-language-assessment-and-learning/view
-
Liontou, M. & Braidwood, E. (2023). Language assessment in different disciplines: uses of mediation in university English courses. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(3). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2023/language-assessment-in-different-disciplines-uses-of-mediation-in-university-english-courses
-
Qin, P. (2023). Project-based learning in the Chinese heritage language course/class in Finnish comprehensive education. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 14(2). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2023/project-based-learning-in-the-chinese-heritage-language-course-class-in-finnish-comprehensive-education
In 2022:
-
Moate, J. (2022). JULIET 2022: Continuing to prepare class teachers as language educators. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(6). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2022/juliet-2022
-
Darling, D. (2022). (In)visibility of international student languages in Finnish higher education. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(5). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2022/in-visibility-of-international-student-languages-in-finnish-higher-education
-
Hubbard, I., Torroledo, J., Koistinen, H.-M. & Kantelinen, R. (2022). Developing and Implementing a Global Citizenship Based Curriculum. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(4). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2022/developing-and-implementing-a-global-citizenship-based-curriculum
In 2021:
-
Shah, S. W. A. (2021). Decolonizing English Language Pedagogy: A Study of Cultural Aspects in English Language Coursebooks and Teachers’ reflections in Pakistan. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(6). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/decolonizing-english-language-pedagogy-a-study-of-cultural-aspects-in-english-language-coursebooks-and-teachers-reflections-in-pakistan
-
Heywood, R. (2021). Racial Trauma, Language Use and Biases: A Reflection on Harmful Practices in Education. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(5). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2021/racial-trauma-language-use-and-biases-a-reflection-on-harmful-practices-in-education (October 2021)
-
Alter, G. (2021). Nothing just-is. The depiction of socio-economic (in)justice in ELT coursebooks and its implications for young learners. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(5). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2021/nothing-just-is-the-depiction-of-socio-economic-in-justice-in-elt-coursebooks-and-its-implications-for-young-learners (October 2021)
-
Airto, P. & Aksinovits, L. (2021). Multilingual Native Language Lesson, a Pilot Project in Tuusula, Finland. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(5). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2021/multilingual-native-language-lesson-a-pilot-project-in-tuusula-finland (October 2021)
-
Qin, P. & Liontou, M. (2021). Social Justice for Language Education: Interpreting social justice in various educational contexts. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(5). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2021/social-justice-for-language-education-interpreting-social-justice-in-various-educational-contexts (October 2021)
-
Yli-Jokipii, M., Zavrtanik, L., Haswell, N. & Pinto-Bello, R. (2021). Elements of success: Finding good practices of integration for teachers with refugee backgrounds. Kieli, koulutus ja politiikka, 12(4). Saatavilla: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2021/elements-of-success-finding-good-practices-of-integration-for-teachers-with-refugee-backgrounds (September 2021)
-
Dmitri Leontjev & Mark deBoer: "The thing... is kinda complicated": What and how do you assess in CLIL? (February 2021)
In 2020:
-
Simon Wojtyczka, Mehmet Berent Bozkurt, María Calderón, Ezgi Dogan, Isabel Guzmán, Minju Kang, Yeyoung Koh, Megumi Matsuoka, Elena Mitina, Tinh Nguyen, Rikako Ogawa, Valentina Reina, Thi Minh Tu Tran, Xiaotong Yang & Ritva Kantelinen: Parental Perceptions of the Ideal Foreign Language Teacher: Voices from Eight Countries (September 2020)
-
Maria Kautonen & Anna von Zansen: DigiTala research project: Automatic speech recognition in assessing L2 speaking (June 2020)
-
Mari Bergroth &Jenny Haagensen: Relationships and linguistically sensitive teaching: Developing teacher practicum at Åbo Akademi University (May 2020)
-
Anu Muhonen & Elisa Räsänen: “Hopefully nähdään”: North American Finnish language learners building community through virtual conversation hours (February 2020)
-
Zoë Holmila & Josephine Moate: Children's strategic participation in a bilingual Early Childhood Education and Care Centre (February 2020)
In 2019:
-
Johanna Ennser-Kananen, Sanna Riuttanen & Taina Saarinen: Got access? How to improve language education for all in Nordic compulsory education (December 2019)
-
Sari Myréen: Are you ready to encounter foreign patients with infectious diseases? – Developing nursing students’ language skills through educational co-creation (May 2019)
-
Dukkeum Sun: Role of pupil agency in a second language classroom (March 2019)
-
Sanna Dziomba: Does vocationally oriented foreign language teaching meet the needs of Finnish and German vocational school students? (February 2019)
-
Kirsi-Marja Toivanen & Kaija Sankila: The Future is Now – UAS Language Education in Transition (February 2019)
In 2018:
-
Judit Háhn: Virtual exchange – not only for language learning (December 2018)
-
Jeong-Young Kim: The written voice of Korea (October 2018)
-
Josephine Moate & Tamás Péter Szabó: Mapping a language aware educational landscape (May 2018)
-
Mirja Hämäläinen: Suspending judgement – ethical English dialogue skills for working life (May 2018)
-
Judit Háhn: An immigrant mother’s thoughts on the use of Finnish in English workbooks (March 2018)
In 2017:
-
Josephine Moate: Developing an integrated Content and Language Integrated Learning (CLIL) pathway in Central Finland (Dec 2017)
-
Margit Breckle & Joachim Schlabach: Multilingualism in Finnish companies – selected results of the LangBuCom-project (Sep 2017)
-
Josephine Moate: Language considerations for every teacher (Apr 2017)
-
Danny De Weerdt & Leena De Weerdt: Little Leon signing and speaking (March 2017)
In 2016:
-
Gitte Østergaard Nielsen & Cecilie Løsecke Olsen: Danish language tests for adult migrants (Dec 2016)
-
Cecilie Hamnes Carlsen & Eli Moe: Language testing as part of integration policy in Norway (Dec 2016)
-
Josephine Moate: What is the value of plurilingualism? (Oct 2016)
-
Danny De Weerdt, Juhana Salonen & Arttu Liikamaa: Raising the Profile of Sign Language Teachers in Finland (Apr 2016)
In 2015:
-
Tamás Péter Szabó: Understanding Finnish education: science popularization and scholarly work as intertwined activities (Sep 2015)
-
Pia Perttilä & Eveliina Rajala: Choosing an A2-language and language education from teachers’ point of view (Sep 2015)
-
Kara Ronai: The Cost of Higher Education: Lessons from the Australian Context for Finland (May 2015)
In 2013:
-
Jevgenia Koržel: How minority pupils in Estonia view and cope with studying Estonian and via Estonian (Oct 2013)
In 2012:
-
Anatoly Stikhin: This is not a ball game: A personal narrative on teaching ideologies (Nov 2012)
In 2011:
-
Dmitri Leontjev: Towards an Individualised Approach to Learners’ Errors (Oct 2011)
In 2010:
-
Elisa Miettinen: The interview of Waldemar Martyniuk (Aug 2010)
-
Elizabeth Järveläinen: Uusia ovia työllistymiseen – vieraiden kielten opettajien pätevöittämiskoulutus opiskelijan silmin (in English, Apr 2010)
Submitting an article
If you wish to submit an article to the journal, please contact us at kieliverkosto(at)jyu.fi.