-
Saako monikielisessä koulussa puhua ruotsia? Får man prata finska i den flerspråkiga skolan?
Suomen ja ruotsin sekoittumisen välttämiseksi on nähty vaivaa suomalaisessa koulujärjestelmässä. Nyt monikielisyys myllertää koulujen kielikäytänteet ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2018
-
Konflikteja ratkomalla vahvempaan osallisuuteen – Kielitietoinen koulu kasvattaa oppilaita ja opettajia
Koulun arki on monimutkainen verkosto, johon on kudottu oppilaiden ja opettajien erilaisia taustoja, taitoja sekä vuorovaikutusta. Arvojen, kielten ja ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2020
-
Kieli luo osallisuutta ja oikeuksia omaan oppimiseen ja oppijuuteen
Vuosi 2020 lähti liikkeelle rajulla tavalla, kun koronavirus toi glokaalin yhteisön merkityksen ihmisten arkeen. Eri puolilla maapalloa ihmisillä onkin ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2020
-
Maahanmuuttotaustaisten opiskelijoiden tasa-arvoisen osallisuuden tukeminen ammatillisessa koulutuksessa
Työelämässä tarvittavan kielitaidon haltuunotto edellyttää tasa-arvoista osallisuutta ja monipuolisia mahdollisuuksia käyttää kieltä jo ammatillisten opintojen ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2020
-
Juhlapuheita ja hätähuutoja kielivarannon puolesta
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2020
-
“Jokaiselle yksi hampurilainen: yksi sinulle ja yksi Marialle” – kielitietoisuutta kotitalouteen
DivED-hankkeessa tarjosimme kouluille isommille ryhmille suunnattujen koulutusten lisäksi myös yksilöllistä ohjausta opettajille. Harva koulu tai opettaja ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
-
Kielitietoista eurooppalaista opettajankoulutusta kehittämässä: projektet ”Språkmedveten undervisning i alla klassrum”
By assuring equal conditions to all students, they can achieve educational success, regardless of their first language, culture, social background, origin and ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2020
-
Kielitietoisella ohjauksella vauhtia ammattikielen oppimiseen
Vieraskielisten määrä Suomessa kasvaa jatkuvasti, ja tämä näkyy voimakkaasti myös ammatillisessa koulutuksessa. Ammatillisen koulutuksen reformin myötä yhä ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2019
-
Mapping a language aware educational landscape
This article is based on a poster presented at the 2017 FERA conference at the University of Lapland, Rovaniemi (Figure 1). The poster aims to provide a visual ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2018
-
Kielet, kielikasvatus ja kielitietoisuus – politiikkaa, käytänteitä ja kehittämistarpeita
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – toukokuu 2018