-
Decolonizing English Language Pedagogy: A Study of Cultural Aspects in English Language Coursebooks and Teachers’ reflections in Pakistan
Language does not exist in a vacuum; it is deeply rooted in the structures reflecting and carrying dominant ideologies and social values. Likewise, foreign ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2021
-
Developing an integrated Content and Language Integrated Learning (CLIL) pathway in Central Finland
This article outlines the CLIL educational pathway that has been developed by a teacher community in Jyväskylä in recent years. This pathway was initially ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2017
-
Developing and Implementing a Global Citizenship Based Curriculum
This article describes the theory and practical application of developing a global citizenship education curriculum at the University of Eastern Finland’s ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2022
-
Does vocationally oriented foreign language teaching meet the needs of Finnish and German vocational school students?
This article is based on upper secondary vocational school students’ interviews made in Finland and in Germany in 2016 and in 2017. The study results suggest ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2019
-
Education Export in Basic Education in Finland: South Korean Elementary Pupils’ Positive and Challenging Experiences
Nowadays more and more governments consider internationally competitive education as an asset, which is also reflected in a growing interest in education ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – maaliskuu 2023
-
Elements of success: Finding good practices of integration for teachers with refugee backgrounds
In this paper we present some key results of our EU project EMERGenCeS Erasmus+ which aims to find best practices in helping teachers with refugee backgrounds ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – syyskuu 2021
-
Got access? How to improve language education for all in Nordic compulsory education
What are barriers to high-quality language education? How do we increase the variety in languages students learn? How do we promote, support, and foster ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – joulukuu 2019
-
Heritage Language Teaching in Finland: Pedagogical Approaches
This study investigates how Heritage Language teachers address teaching challenges. It covers the educational context, key players (learners, teachers, ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – helmikuu 2024
-
How minority pupils in Estonia view and cope with studying Estonian and via Estonian
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – lokakuu 2013
-
JULIET 2022: Continuing to prepare class teachers as language educators
In 1995 JULIET programme was established in the Department of Teacher Education at the University of Jyväskylä and 27 years on, JULIET continues to prepare ...
Sijainti:
Kieli, koulutus ja yhteiskunta -verkkolehti
/
Kieli, koulutus ja yhteiskunta – marraskuu 2022