Uusi julkaisu: Hyvästä paremmaksi – kehittämisideoita kielten oppimistulosten arviointien osoittamiin haasteisiin
Uusi julkaisu: Hyvästä paremmaksi – kehittämisideoita kielten oppimistulosten arviointien osoittamiin haasteisiin
Miten tehdä hyvästä vielä parempaa? Perusopetuksen kielten oppimistulokset ovat vuonna 2013 suoritetun arvioinnin perusteella hyvät, paikoin erinomaiset: kielitaidon tavoitteet saavutetaan tai ylitetään useimmissa oppimäärissä. Mutta miten on itseohjautuvuuden laita? Selvitäänkö kielitaidolla myös koulun ulkopuolella? Rajoittuuko kielten opiskelu yhä edelleen vain koulun seinien sisäpuolelle? Miten opettaja ottaa haltuun tieto- ja viestintätekniikan?
Näihin kysymyksiin etsitään vastauksia juuri ilmestyneessä julkaisussa Hyvästä paremmaksi – kehittämisideoita kielten oppimistulosten arviointien osoittamiin haasteisiin (Julkaisut 2015:6, Helsinki: Kansallinen koulutuksen arviointikeskus). Julkaisussa kokeneet kieltenopettajat ja opettajankouluttajat antavat vinkkejä, joilla tuoda kieltenopetus uudelle vuosituhannelle.
Julkaisun ovat toimittaneet Raili Hildén Helsingin yliopistosta ja Marita Härmälä Jyväskylän yliopistosta.